Call of Duty Waw (5)
Call of Duty:Word at War
Každý ví,že série Call of Duty vybudovalo vývojářské studio infinity Ward.Právě ono dalo prvotní impulz ke zvniku značky,jež patří k nejvýnosnějším v současném herním byznysu.Jenže velký úspěch s sebou nese také spoustu práce a jeden díl Call of Duty ročně relativně malé studio nevzládne.Proro byl do služby povolán Treyarch,který dosud vytvořil jen třetí,konzolové exkluzivní díl.Podle fandů byl zřejmě nejslabším,navíc se neobjevil v tradiční baště série,tedy na PC.Další lichý díl dává Treyarchu šanci na reparát.Jak se zdá,tým se jí chopil všema deseti.Word at War má šanci stát se dalším výrazným dílem Call of Duty,bud výjde pouhý rok po velice pozitivně přijatém Modern Warfare.Pokud považujete návrat do obdibí druhé světové války za nepříliš štastný,měli byste své stanovisko ještě přehodnotit.Přímo v baště nacistů Berlíně si odbudete jen ty nejintenzivnější okamžiky,které zato prostě stojí.Na druhou stranu,boje v Pacifiku stále budí zaslouženou pozornost a hráči nejsou zdaleka tak prozkoumány.''Boje v Tichomoří jsou možná těmi nejhrůznějšími,jaká táhle válka přinesla,''říká Hank Keirsey,vojenský poradce vývojářů.''Japonci bojovali se sebedestruktivní odhodlaností,již Američané nikdy nepovožovali za možnou''.Ač se to v popularizované historii příliš nereflektuje,měli spojenci z Japonců opravdový strach.Působíli na ně jako legendární samurajové.Nehledě na to,že kromě zběsilého útoku z mačetou leckdy provedli geniální strategický tah.Word at War nebude jen prostou střílečkou s bambusovými kulisami.Autoři na hráče chtějí přenést hrůzné momenty,které si vojáco tehdy museli prožít.Díky tomu zažijete jinou atmosféru války než v minulých dílech.Už samostatný začátek je velmi naturalistický.Komando vás jen tak tak vysvobodí z rákosové chýše japonské hlídky,která několik sekund předtím popravila vašeho partáka a smrtící zbran už mířila vaším směrem.Po rozvázání pout následuje žádný transport do vězení.Naopak.Na ostrově Makin je potřeba dokončit misi.Ano,to je ten ostrov,ze kterého se dostali všeho šudy tři živí Japonci.O to se musíte nejprve postarat.Roušku noci často naruší oslepující a ohlušující výbuch,z nejrůznějších směrů se ozývá střelba a následný křik,chroptění.A pořád dokola.Některé momenty Word at War mejí být v pravdě hororové.To podpoří například okamžiky,kdy narazíte na ohořelé těla Japonců nabodnutá na kůlech.Američané jim brutalitu odpláceli nekompromisně-i to je ve hře reflektováno.Kořeny série Call of Duty se nezapřou.Přestože se v otázce atmosféry autoři drží dobových svědectví,jednotlivé výsady nebudou mít se skutečností mnoho společného.A jak už jsme zviklí,budou pořádně lineární,někdo by řekl až koridorovité.Toho se poněkud bojíme prtože mít jednu cestu v džungli,působí přece jen piněkud násilně.O to více si ale Treyarch může vyhrát s naskriptovanými sekvencemi,které tu překvapí,tu vylekají a jindy zase ohromí.Stejně jako předchůdcích,budete také ve Word at War pobíhat v partičce s několika kamarády.Ti sice mají svá jména,avšak do příběhu promluví zřídkakdy.Zemře-li spolubojovník,je hrou rychle nahrazen dalším,takže si střídání ve vlastním mančaftu ani nevšimnete.Je to možná trochu škoda,emoce ve stylu Brothers in Arms by hře určitě neuškodily.Ovšem ve spřízněné oblasti se udála obrovská změna k lepšímu.Poprvá v sérii můžete do boje vytáhnout v kooperaktivní modu,a to až se třemi živými partáky.To je zřejmě největší změna,která se v multiplayeru udála.Kompetitivní sítová hra totiž staví na velice povedených principech Modern Watfare,jež hře zajistily popularitu ještě rok po jejím vydání.V nejrůznějších variacích deathmatche a modech zaměřených na plnění misí postupně získáváte zkušenostní body a otevíráte si nové perky.Tedy schopnosti typu rychlejšího přebíjení či výdrž při sprintu.Z těch si však do bitvy můžete vzít jen omezený počet.Autoři samozřejmě musí multiplayer přizpůsobit dobovým nástrojům a ty následně vyvážit.Například místo oslepujícího granátu jsou tu světelné koule,bud s trochu jiným efektem:osvětlení temných zákoutí.Naprostou novinkou v sérii je potom možnost seskupovat se do týmu s daným velitelem,který pomocí waypointů vydává rozkazy.